tisdag 3 april 2012

from one paradise to another

Tiden gar fort nar man har roligt. Har precis kommit hem fran en underbar langhelg i Byron Bay tillsammans med min underbaring. Byron har alltid varit ett stalle jag velat besoka sedan jag kom till Australien, och det ar lika bra som jag forestallt mig, lite mycket backpackers, lite mkt charter men ack sa bra anda. Hippies overallt, livet ar som i en liten bubbla.
Vi gjorde en dagsutflykt till Nimbin med en "happybus" i regnbagens alla farger. I Nimbin bor bara hippies och det enda dom lever for dar ar att legalisera droger. Otroligt konstig, skon och laskig plats. Haha vilken upplevelese, speciellt pa vagen hem nar en av tjejerna pa bussen bestammer sig for att spy upp "kakorna" hon precis kopt. Blork.

Fick aven traffa Mic och Maddie som jag saknat sa. Ahh tank den dagen man maste lamna detta, vill bara ha mina vanner samlade pa ett och samma stalle!

Igar kom vi ialla fall "hem" till Manly igen, denna plats alltsa, det ar mitt hem. Det kanns i hjartat.
Gick i alla fall till jobbet for att saga hej pa en kaffe, gick till mataffaren eftersom kylskapet var tomt, sedan blev det bara myskvall framfor gossipgirl med mina kara flatmates.

Idag ar det tillbaka till verkligheten, borjade dagen med en pw tillsammans med Emelie, Marcella och Erica fran Manly, genom Freshwater till Curl Curl och tillbaka. Battre satt att borja dagen pa finns inte. Nu sitter jag pa internetcafeet och forsoker reda ut min lilla framtid, blir jag nagot klokare? icke sa nicke. Jag skulle ha kommit fram till nagot efter min semester, nu ar jag nog bara mer forvirrad an nagonsin. Jag behover nagon klok manniska som sager at mig vad jag ska gora, for jag kan inte bestamma mig.
Sa medans nagon annan lagger framtiden i mina hander sa gar jag och jobbar!!! Cheers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar