torsdag 9 december 2010

senaste

Jobb, jobb jobb.
Har varit underbart väder dom senaste dagarna, nästan så att man längtar efter regnet bara för att slippa hettan. Jag vet jag får inte klaga, men det är varmt att traska rundor i kostymbyxor och svart skjorta.

Varje onsdag har vi "training" på jobb, förra onsdagen handlade det om hur att hantera olika konflikter som kan uppstå på arbetsplatsen. Denna veckan handlade det om Japanskkultur och vi fick lära oss lite olika meningar. Vi har väldigt mycket asiater här och dem flesta kan inte engelska så det var hur kul som helst och otroligt lärorikt. Ska verkligen försöka lära mig lite japanska nu när jag är här.

Oprah är på ön med sitt crew, dom spelar in en show där dom reser rundor i Australien och just nu är dom här på Hamilton Island, hennes personal som består av 90 personer bor på vårt hotell, Oprah bor på en annan resort tyvärr, men fick träffa henne igår när hon besökte djurparken. Sjukt coolt och oförståeligt.

Min roomie ska flytta ut och jag ska få en ny rumskamrat, kanske flyttar Olivia in här, hoppas på det i alla fall.
Jag har bett min chef om fler timmar, så ska förhoppningsvis öka från 50 till 60 h i veckan och bara vara ledig en dag. Ska se hur det går iaf, vill verkligen försöka spara ihopa en slant så jag kan resa vart jag vill sen :)

Idag fick jag världens bästa kommentar av en jobbkompis. Hon sa något jag tror jag aldrig har hört förut och det värmer något otroligt. Sjukt men sant, och det stämmer så väl;
"Emelie, you are always so happy"

1 kommentar:

  1. Still a workoholic I read ;) White haven är verkligen en upplevelse.

    SvaraRadera