lördag 5 februari 2011

Update

Cyklonen jag skrev om i forra inlagget kom och den fallde nagra trad, ytterliggare en skulle komma, Yasi, kategori fem, dvs den hogsta, nastan alla evakuera Hamilton Island, cyklonen var lika stor som hela Queensland, vi fick lov att stanna pa on men skulle bli inlasta pa hotellet dar jag jobbar. Vi velade in i det sista eftersom planet till Bali skulle ga fran Townsville, norr om Hamilton Island, vilket skulle bli annu mer drabbat, darfor valde vi att aka ner till Brisbane, tack gode gud for att vi fick tag i en bil. Kul med en roadtrip och att fa se lite mer av Australien.
Har aldrig varit sa snabb med att packa en vaska nar jag fick reda pa att vi var tvugna att evakura. Haha. Ska bli mindre kul att komma tillbaka till rummet eftersom mogelsoffan vi har pa balkongen och allt annat skrap ar intryckt i rummet. Kackerlacker hej och ho.

Tack vare Yasi fick vi iaf nagra extra dagars ledigt och vi fick gjort en hel del shoppning och party i Brisbane. Gud vad jag har saknat av att vara i en storstad, aven om Brisbane inte ar en stad som hamnar bland mina favoritstader.

Naval, kom till Bali igar formiddag efter 7 h flygning. "Same same but different" som Thailand, men an sa lange har Bali imponerat mig mer fast att det regnat sedan vi satte var fot har. Naturen ar sa otroligt vacker, det finns sa mycket kultur har, sa mycket att ta in att jag knappt vet vart jag ska ta vagen. Men jag alskar det. Och var lagenhet ska vi inte snacka om, ska ta en massa bilder och lagga upp nar jag kommer hem.

Idag har vi kort fyrhjuling inne i djungeln, jag var inte direkt den vassaste kniven men kul och laskigt var det. Imorgon bitti ska vi rida elefant (jag fasar redan) och forsranning pa det, livradd och exalterad ar vad jag ar. Funderar aven pa att ta surflektioner i veckan, hade varit grymt kul.

Dagens lardom; Det finns 3 olika sorters ris, rott, svart och vitt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar