torsdag 13 oktober 2011

vi ses 5 november 2012

Så nu har jag installerat mig i Manly, lite uppdatering sedan jag lämnade Brisbane kanske.


Ebony som jag inte träffat på två månader kom och hämtade mig snäll som hon är. Vi åkte till Ikea och shoppade loss, körde rundor inne i Sydney, hade lunch nere i Bondi sedan körde vi till Manly för att leta efter mitt nya hem. Bor precis vid stranden och vi har världens finaste utsikt från vår balkong. Ihelgen var vi ute och kollade in Manlys nattliv, vi är tre svenska tjejer och tre engelska killar som bor i vår lilla trea. Men jag älskar vårt kollektivboende och alla är dundersköna. Häromdagen var jag Sophie och Emelie på surflektion, kan ha varit något av det roligaste jag gjort på länge, lyckades stå några gånger, men vad svårt det är, svalde halva havet och har en enorm träningsvärk fortfarande. Har även gått en alkoholkurs (rsa) så att jag får jobba i bar och resturang, har en sedan tidigare för Queensland men här har dom olika lagar för varje stat, men nu är den gjord iaf. Sökte mitt visum för några dagar sedan också men var tvungen att göra en hälsoundersökning inne i Sydney, så igår tog jag färjan in till stan för att få det gjort. Röntgen, syntest, längd och vikt, blodtryck osv. Allt var bra så det var ju för väl. Senare på kvällen plingade min telefon och jag hade fått ett mail från staten om att mitt visum blivit beviljat, vet inte hur många gånger jag läst mailet för att inse att jag har fått mitt visum!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så lycklig och lättad, den ångest jag känt dom senaste månaderna över detta visum är som bortblåst och jag är så glad.


Jag har inte mått så bra som jag gör nu på länge! Manly är fantastiskt och jag kan se mig leva här för alltid typ. Nu är det bara en sak till som ska fixas; jobb, har haft lite jobbintervjuer men jag vill se om där finns något mer för mig så idag blir det jobhunting. Sen är allt perfekt.

1 kommentar:

  1. det är med både sorg och glädje som jag läser "vi ses 5 november 2012". Jag är så otroligt glad för din skull och ditt visum, det förtjänar du! love

    SvaraRadera