måndag 6 juni 2011

6 juni

för 3 år sedan tog jag studenten, 3 år. herrejesus vad tiden går fort. Man tänker tillbaka på vad man åstadkommit och vad man inte gjort. Under dessa tre år har jag hunnit med att leva loppan och jobbat hårt i Spanien, London, Australien, rest rundor i Thailand, semestrat i Bali och två mellan landningar på Strand & Speakers. Där någonstans mitt emellan försökte jag ta mig in i USA också utan någon större lycka.
Enda sedan jag satte min fot på gymnasiumet längtade jag tills det var över, kunna göra vad jag vill, jobba, resa, träffa människor från alla världens hörn, bli inspirerad. Det är det jag brinner för, och så länge jag har lusten kvar kommer jag fortsätta. Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor, jag tror inte många klurar ut det heller, utan ödet för en någonstans. Något jag vet är att jag kommer inte gå tillbaka till skolbänken enbart för att normen säger, någon annan tycker att man borde eller bara för tidsfördriv. Om jag någon gång kommer plugga vidare, oavsett ålder så ska det vara för att jag vill och ingen annan.

Livet är till för att levas, allting löser sig på ett eller annat sätt, det är alldeles för kort för att tillfredställa allt och alla. Punkt slut.

2 kommentarer:

  1. Du har helt rätt! Du är stark och kommer alltid klara dig, oavsett vad du gör. jag kommer antaligen alltid vara kvar här hemma, så du vet var du hittar mig :) Snart ses vi dessutom också... WIIE! puss!

    SvaraRadera
  2. Attans bra skrevet. E så Klockrent att även Påven gillat det. Eller som Finnen säger. Nu slog do hovedet på spiket. Cya

    SvaraRadera