torsdag 16 juni 2011

kan vara världens bästa land?

Bjuder på några få bilder ni inte sett innan;

En vidrig men nice pool på rasterna. Här har det varit många nattdopp, fester och böter.



Så här såg jag ut i princip varje morgon efter alldeles för få timmars sömn, för mycket fest och för mycket jobb. Hur överlevde jag i 6 månader?

David, kan vara den sjukaste människan jag någonsin träffat, han är helt fantastisk, alla älskar honom, han är bra på allt, grym på att dansa och minst sagt grym på att spela gitarr. Han kan spela vad du vill. Aldrig hört ngt liknande. Ps, lägg märke till hans roomie som ligger däckad fast att det är full bas på. Haha.


Luke, mycket mer Aussie blir det inte.


Några av dom bästa i Brisbane när vi var tvunga att evakuera från ön.


Kan ha varit en av dom sjukaste kvällrna i mitt liv? En bild säger mer än tusen ord.



Koaaala på vårt lilla zooo på ön.


Jag tänker på mina 6 månader på Hamilton Island, vilka underbara människor jag lärde känna, som fortfarande betyder så otroligt mycket för mig, det trodde jag aldrig. Jag tänker på alla upplevelser jag varit med om som jag aldrig hade kunnat uppleva någon annanstans. Mitt jobb, så mycket jag fick vara med om där. Åh jag ler i min ensamhet av att bara tänka på hur lyckligt lottad jag är. Mitt hjärta är varmt av all kärlek.



Mitt liv på farmen, ja det är ju inget likt vad jag någonsin tidigare gjort. Nyttigt och hårt. Har träffat många intressanta människor här. Min boss Nic är utöver det vanliga. Han är lite som en pappa jag aldrig hade men ändå inte. Han har gjort så himla mycket för mig så som att stå för en stor födelesdagsfest, han lagar underbart god mat, hjälper mig med papper jag inte förstår mig på, han köper min bussbiljett för 2000 kr och kör mig till Brisbane så jag kan flyga för halva priset osv. Men jag jobbar också hårt för honom och gör man det så ger han 1000 gånger tillbaka. Jag behöver t ex inte betala 1000kr i veckan för hyra för att jag jobbar på bra. Han har varit med om det värsta men håller alltid flaggan på topp. Det är vad jag kallar inspiration.

Livet på farmen har fått mig att inse att ett jobb där man jobbar morgon till eftermiddag varje dag, förbereder lunch kvällen innan (ja jag för faktiskt det), går och lägger sig i tid. Det är inget för mig. Jag behöver variation, oregelbundna tider, fart och fläkt.

Livet här får en att inse vad som verkligen betyder något för en, eftersom det inte finns så mycket att göra så har man all tid i världen att tänka. Igårkväll var det fullmåne och jag tror inte jag har sett den så vacker innan, och i eftermiddags när solen gick ner, det var något av det vackraste jag sett. Kanske har jag lite för mycket tid över så att jag börjar bli koko?




T ex nu ligger jag och kollar på ett program om isbjörnar som filmas av en kamera som flyter runder täckt av ett isberg så att isbjörnarna inte upptäcker kameran och jag är fullkomligt fast.
Jag tror det är bra att jag lämnar farmen för denna gången imorgon, får lite distans och kommer tillbaka till en ny farm i juli. Haha.





Jag kan med handen på hjärtat säga att detta har varit dem bästa 7/8 månaderna i mitt liv. Tack vare detta underbara land, mina nyfunna vänner och allt vad det innebär. Snart dags för lite semester och när jag kommer tillbaka blir det en ny farm i en ny stat och när jag är klar med farmandet så jag kan stanna ett år till ja då ska det äventyras och levas.

1 kommentar: