söndag 28 november 2010

whitehaven

Jag har haft sådan otrolig tur med vädret mina två lediga dagar, eftersom solen sken imorse så bestämde jag och Olivia oss för att åka till Whitehaven Beach idag, båten tog ca 1 h, kul att åka mellan alla öarna här, inte alla men några av dom 74 öarna. Buffé och massa cola på vägen dit med en utsikt som ser ut som ett vykort. Fick även reda på att det ska finnas en enorm haj som simmar runt vår lilla ö, hela tre meter lång. Hoppas jag slipper stöta på den kabraten. Väl framme såg jag den vitaste stranden jag någonsin skådat. Alla stränderna i Thailand kan slänga sig i väggen. Det kändes som man gick på knattrig snö och sanden var lika fin som mjöl. 5 km lång strand på en obebodd ö, helt fantastiskt. Förstår att den är rankad till en av dom finaste i världen...
Efter utflykten var jag så trött att jag bara ville lägga mig, två kvällar i rad tar kål på mig, men istället satte jag igång med att städa och tvätta. Välbehövligt. Men som tur var räddade Olivia mig från det och vi gick ner till gatufesten med dom andra. Liveband och utsikt mot hamnen, en perfekt avslutning på denna veckan.
Imorgon är det dags att jobba kl 7 igen, ser fram emot det vääääldigt mycket...

Förresten, det ryktas om att Ophra Winfrey(ingen aning hur det stavas) bor på ett 6 stjärningt hotell här just nu, läste i en tidning att Mischa Barton, min idol, har varit här också. Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar